سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

103/1/29
10:55 ص

ویزا در واقع یک مجوز است که از طرف اداره مهاجرت کشور مقصد به شهروند خارجی داده می‎‌شود. این مجوز اجازه می‌دهد که فرد وارد کشور مقصد شود، در آن اقامت کند و بعد از مدت زمان مشخصی که باز هم در همین مجوز مشخص شده است، آن کشور را ترک کند.

تفاوت ویزا و پاسپورت چیست؟

ویزا یا روادید، مجوز مشروط برای ورود به یک کشور می‌باشد که توسط یک کشور و برای افرادی که شرایط ورود به آن کشور را دارند صادر می‌گردد. اما پاسپورت سند یا مدرکی (مانند شناسنامه) است که برای شناسایی شهروندان یک کشور در خارج از مرزهای کشور خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه ویزا

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، در اروپای غربی، گذرنامه و ویزا برای انتقال از یک کشور به کشور دیگر ضروری نبود. سرعت حمل و نقل و جا به جایی زیاد افرادی که با قطار سفر می‌کردند، کار کنترل پاسپورت‌ها تا حد زیادی سخت کرده بود. سرانجام پس از جنگ جهانی اول ارائه گذرنامه و ویزا به عنوان اسناد مسافرتی الزامی گردید.

ویزای یک کشور به طور کلی به شهروندان خارجی اجازه می‌دهد تا وارد خاک آن کشور شوند. این اجازه مشروط بوده و محدودیت‌های مشخصی از تاریخ انقضا، مدت زمان اقامت محدود و ممنوعیت کار و تحصیل در آن کشور دارد. سفر به برخی از کشورها در برخی موارد نیاز به ویزا ندارد. این ممکن است نتیجه یک معاهده یا پیمان بین دولت‌های دو کشور باشد. داشتن ویزا به تنهایی تضمین ورود به کشور مقصد نبوده و آن کشور در هر زمانی می‌تواند این روادید را لغو کند.
پس از در خواست ویزا، سفارت کشور مورد نظر شرایط متقاضی را بررسی می‌کند. این شرایط شامل وضعیت تمکن مالی، تاریخچه سفری و هدف از سفر، وابستگی عاطفی و شرایط شغلی متقاضی هستند.

شادی سفر مجری تخصصی ویزاهای : ویزای کانادا  -  ویزای شینگن - ویزای انگلیس 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ