سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/10/3
2:44 ع

کشور: لبنان
پایتخت: بیروت
وسعت: 10452 کیلومترمربع
جمیعت: 4224000 نفر
زبان رسمی: عربی
پول رایج: لیر لبنان
شهرهای مهم: طرابلس، صیدا، صور، نبطیه، زحله، بعلبک، جونیه

 

تور لبنان

اطلاعات عمومی
موقعیت:

لبنان کشوری کوچک و کوهستانی در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار ساحل شرقی دریای مدیترانه. لبنان از شمال و شرق با کشور سوریه، از جنوب با کشور اسرائیل و از غرب با دریای مدیترانه همسایه‌است.

جغرافیا:

لبنان سرزمینی بلند و کوهستانی است که در کرانه شرقی دریای مدیترانه قرار دارد. کرانه‌های لبنان 255 کیلومتر درازا دارد. رودخانه‌های مهم لبنان عبارت‌اند از: عاصی (ألعاصی) و لیطانی (أللیطانی) در دره سهل‌البقاع، و کلب (ألکلب). رشته‌کوه‌های لبنان عبارت‌اند از: رشته‌کوه‌های لبنان شرقی و رشته‌کوه‌های لبنان غربی که میان این دو رشته کوه، دره سهل‌البقاع قرار گرفته‌است. بسیاری از مناطق آن کوهستانی است به جز مناطق ساحلی کم عرض و دره بقا که بخش مهمی از صنعت کشاورزی لبنان را تشکیل می‌دهد.

ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی
ادیان و مذاهب:

دین 60 % لبنانی ها ، مسلمان ( شیعه ، سنی ، دروزی ، اسماعیلی و علوی ) و 40 % نیز مسیحی ( کاتولیک مارونی ، ارتدکس یونانی ، ارتدکس ارمنی ، کاتولیک سوری ، کلدانی ، آشوری و پروتستان) هستند.

اقتصاد:

کشاورزی و صنعت توریسم مهمترین منابع در آمد لبنان به حساب می آیند. از مهمترین صادرات لبنان می توان به جواهر آلات، مواد شیمیایی غیرآلی، مرکبات، تنباکو و منسوجات اشاره کرد. لبنان از اعضای کشورهای اتحادیه ی عرب است .

جاذبه های گردشگری:

قلعه ی سیدن، محل باستانی فنیقی ها، مکان تاریخی Baalbeck، محله مار الیاس، خیابان قرمز، ساعت OTTOMANT، دره بقاء.

موزه ها: موزه ملی لبنان (در بیروت)، قصر هنری فرون، موزه Sursock

آب و هوا
وضیعت آب و هوایی:

دارای آب و هوای مدیترانه ای است. تابستان طولانی و گرم وخشک، زمستانی خنک و بارانی (معتدل و مرطوب) دارد. در طول سال دمای هوا بین 16 تا 38 درجه سانتی گراد است. قسمت های شرقی و شمالی لبنان که در میان رشته کوههای لبنان ·و رشته کوههای ضد لبنان ·واقع شده دارای آب و هوایی کوهستانی و سرد می باشد.

کد مخابراتی
کد تلفن: 00961

کد اینترنتی: lb.


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ