سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/10/28
11:55 ص

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا با 9 میلیون کیلومتر مربع وسعت و 33 میلیون نفر جمعیت، یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد. پایتخت این کشور اتاوا و بزرگ ترین شهرهای آن به ترتیب تورنتو، مونترال و ونکوور می باشند.
تورنتو با 5.5 میلیون نفر جمعیت بزرگ ترین شهر کانادا است. مونترال مرکز ایالت کبک، بزرگ ترین شهر فرانسوی زبان جهان پس از پاریس می باشد. ونکوور در غرب کانادا زیباترین و بهترین شهر جهان به انتخاب سازمان ملل متحد است. اکثر شهرهای پر جمعیت کانادا در حاشیه 250 کیلومتری مرز این کشور با ایالات متحده آمریکا واقع گردیده اند. سطح بالای زندگی، آمار پائین جرم و امنیت بالا، آموزش رایگان تا عالی ترین سطوح، بیمه درمانی فراگیر،‌ طبیعت زیبا و ترکیب چند فرهنگی کانادا، زمینه بسیار مناسبی را برای شروع یک زندگی جدید بدون هرگونه تبعیض از نظر نژاد، ملیت، مذهب و جنسیت فراهم نموده است.
چرا به کانادا مهاجرت کنیم ؟

ویزای کانادا
•    در مقایسه با بیشتر کشورها شما می توانید در هر زمان و حتی در مرکز شهرهای بزرگی چون تورنتو، ونکوور، کلگری و اتاوا احساس امنیت کنید.
•    کانادا اقتصاد پایدار و مستحکمی را بنا کرده است. بیشتر مشاغل در کانادا این امکان را فراهم می کنند که درآمد شما هزینه های زندگی را پوشش دهد و شما احساس امنیت کنید.
•    حتی اگر شما، شغل خود را از دست دهید هیچ گاه تنها نیستید. برنامه ها و واحدهای درسی بسیاری تحت پوشش دولت وجود دارند که به شما کمک می کنند خودتان را پشتیبانی کنید و سریع شغل دیگری را بیابید.

وقت سفارت کانادا
•    کانادا دارای سیستم مراقبت های پزشکی رایگان می باشد.
•    برخلاف بسیاری از کشورها، کانادا تسهیلاتی را برای ساکنانش تدارک دیده است و این تسهیلات تحت پوشش دولت می باشند.
•    کانادایی ها از یک محیط آرام و با ثبات بهره مند هستند. مهم ترین دارایی کانادایی ها خانواده و خانه های آنها می باشد.
•    کانادا یک کشور به تمام معنا چند فرهنگی است و هیچ کس به خاطر ن‍‍ژاد، زبان و دینش بر دیگری برتری ندارد.
•    کانادا کشوری کاملا گسترده و باز برای کارآفرینان می باشد.
•    پایه گذاری یک حرفه تجاری در کانادا آسان است؛ هرکسی که اعتماد به نفس کافی دارد، می تواند حرفه خودش را راه اندازی کند.

برای اخذ اقامت کشور کانادا، روش های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:
•    نیروی متخصص فدرال  (نیازمند به مدرک زبان IELTS و دارای محدودیت سنی)
•    نیروی متخصص کبک  (نیاز به ارائه نمره B2 در زبان فرانسه)
•    سرمایه گذاری کبک 
•    برنامه های منتخب استانی (P.N.P)


  

96/10/14
10:45 ص

 شهر بیروت، یکی از‌ قدیمی ترین شهرها در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

آثار باستانی بسیار مهم، جالب توجه و تاریخی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله حکومت مصریان ، فنیقی ها ، یونانی ها، رومیان،دوره بیزانسی، ایرانی و عثمانی در آنجا به کشف رسیده است.در دوره حکومت فنیقی‌ها این بندر ، بروتا نامیده میشد که نام آن در کتیبه‌های تل العَمارنه آورده شده. شهر بیروت در آن زمان بندر کوچکی بود که شهر معروف بیبلوس (جُبیل کنونی) این شهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌ بود. این بندر که بر روی دماغه‌ای کوچک و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. جمعیت کنونی بیروت در سال 2007 میلادی درحدود 2.1 میلیون نفر بود. این شهر در میانه? کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌است ، همچنین کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه‌ای، تئاتر، فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام‌دار است.

بیروت از دو تپه الاَشرفیه (بیروت شرقی) و المُصَیطَبه (بیروت غربی) تشکیل شده که به صورت شبه‌جزیره‌ای مثلثی به سوی دریا پیش می‌رود. در سمت داخلی‌، جلگه ساحلی باریکی قرار دارد که از دهانه نهرالکلب در شمال تا نهرالدامور در جنوب امتداد می‌یابد.ریشه واژه بیروت، از لفظ عبری بِئِروت، جمع بِئِر، به معنای چاه، مشتق است. معنای این واژه در زبان‌های سریانی و فنیقی نیز همین است، که به منابع غنی آب در بیروت اشاره دارد.بیروت از قدیمترین شهرهای خاورمیانه به شمار می‌آید. آثار مهمی از دوره‌های مصری، فنیقی، یونانی، رومی، بیزانسی، ایرانی و عثمانی در این شهر کشف شده است. در زمان فنیقی‌ها بندری در سواحل فنیقیه بوده که از آن با نام بروتا در کتیبه‌های تل العَمارنه یادشده است. در این عهد بیروت شهر کوچکی بود که شهر معروف بیبلوس (جُبیل امروزی) آن را تحت‌الشعاع قرار داده بود. در حدود 200 پیش از میلاد، آنتیوخوس سوم بر بطلمیوس پنجم پیروز شده و بیروت را ضمیمه قلمرو سلوکی‌ها و سوریه کرد. با پیروزی مسلمانان، دوران تازه‌ای برای بیروت آغاز شد. معاویه، خلیفه اموی، گروه‌هایی از ایرانیان را به آنجا کوچ داد تا شهر و اطراف آن را، برای دفاع در برابر تهاجمات روم شرقی پرجمعیت سازد.

جنگهای صلیبی برای بیروت مسائل تازه‌ای پیش آورد. صلیبیون که در 1099 از تمام طول سواحل شمالی بیروت سرازیر شده بودند، منحصراً از بیروت به عنوان محل تأمین آذوقه استفاده می‌کردند. آنها پس از فتح بیت‌المقدس دوباره به این شهر بازگشتند. در ژوئیه 1291 امیر سنجر ابوشجاعی از دمشق به سوی بیروت آمد و آنجا را به نام الملک الاشرف خلیل تصرف کرد. در عصر ممالیک، بیروت ولایت عمده‌ای از «جُند» دمشق گردید و یک امیر طَبلْخانه به حکومت آنجا منصوب شد. بیروت در قرن 11عملاً بخشی از ایالت عثمانیِ دمشق و پس از 1070 جزو صیدا بود. در حمله‌های متقابل روسیه و عثمانی، بیروت چندین‌بار بمباران شد و اکتبر 1773 تا فوریه 1774 به تصرف روس‌ها درآمد.

بیروت در دوره جدید:

در حدود نیمه سده سیزدهم - نوزدهم، بیروت بندر و مرکز بازرگانی مهمی به شمار می‌رفت که از نظر موقعیت، بعداز سِمرنَه و اسکندریه قرار داشت. از دهه 1820 مبلغان مذهبی پروتستان از بریتانیا، ایالات‌متحده و نیز مبلغان کاتولیک رومی عمدتاً از فرانسه، در بیروت به فعالیت پرداختند. دانشگاه‌های بیروت، به علت نزدیکی به ایران و قرابت دینی ـ فرهنگی، نخستین انتخاب محصلان ایرانی در قرن نوزدهم بود و کسانی مانند قاسم غنی‌، محمدعلی جمالزاده و محمود حسابی از تحصیل کردگان این دانشگاه‌ها بوده‌اند. به دنبال شکست عثمانی در جنگ جهانی اول، بیروت در 1920 به لبنان بزرگ پیوست و تحت قیمومت فرانسه درآمد و در 1926 پایتخت جمهوری لبنان شد. فرانسه برای تسریع استخراج مواد خام، بندر عظیمی در بیروت تجهیز کرد و یک رشته خطوط آهن که از بیروت به دمشق متصل می‌شد و نواحی داخلی را به ساحل مرتبط می‌ساخت، ایجاد کرد. در نخستین سال‌های قیمومت فرانسه، مهاجرت آرام و پیوسته‌ای از شیعیان و سنیان، از اطراف بیروت یا کشورهای خاورمیانه به سوی بخش غربی شهر جریان داشت. بسیاری از آوارگان فلسطینی که در 1948 بویژه پس از کشتار دیریاسین از نواحی شمالی و ساحلی فلسطین گریخته بودند در بخش غربی بیروت اسکان یافتند.

براثر جنگ اعراب و اسرائیل (1948) و در پی بسته شدن بندر حیفا، بندر بیروت با امکانات مناسب خود جایگزین آن شد. درآمدهای کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس وعربستان به کمک نظام بانکداری موفق بیروت، این شهر را مرکز فعالیت‌های تجاریِ کشورهای عربی کرد. صدها هزارتن از شیعیان از منطقه جنوبی لبنان که مرکز رویارویی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و اسرائیل بود، آواره شدند و در شرق و جنوب بیروت اسکان یافتند.

پیش از جنگ داخلی 1975ـ1991، بیروت، با برخورداری از نظام مالی و تجاری آزاد و بانکداری موفق، بندر و فرودگاه مجهز، پایگاه مهم مبادلات مالی و ارزی بین‌المللی و مرکز فعالیت‌های تجاری منطقه خاورمیانه بود. همچنین وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی متعدد، مطبوعات آزاد و نشریات و روزنامه‌هایی که مخاطبانی در دیگر کشورها داشت، موقعیت علمی و فرهنگی برجسته‌ای بدان می‌بخشید.اهل سنت و ارمنی‌ها بزرگترین گروه مذهبی در بیروت بودند، اما با مهاجرت شمار زیادی از شیعیان در دهه  1960 و پس از آن به بیروت، به مرور ترکیب جمعیتی شهر به نحو چشمگیری تغییر کرد. با توجه به تغییرات جمعیتی، در دهه 1990، شیعیان به بزرگترین گروه مذهبی تبدیل شدند و پس از شیعیان، اهل سنت مهمترین گروه مذهبی‌اند.

اکثریت مسلمانان مشتمل بر مسلمانان سنی مذهب، دروزی و شیعه در بیروت غربی سکونت دارند؛ بویژه حومه جنوبی بیروت غربی (ضاحیه) بیشتر مرکز سکونت شیعیان است. مردم بیروت شرقی تقریباً همه مسیحی‌اند، مارونی‌ها و ارتدوکس‌های یونانی و ارامنه مهمترین جوامع مسیحی ساکن در بیروت شرقی را تشکیل می‌دهند و کاتولیک‌های یونانی، رومی و پروتستان‌ها، کلدانی‌ها و قبطی‌ها دیگر فرقه‌های مسیحی را شامل می‌شوند. جامعه کوچکی از یهودیان نیز در بیروت زندگی می‌کنند.

بیروت را پاریس خاورمیانه نیز  لقب داده اند؛ لقبی که با سفر به آن متوجه می شوید که چندان هم اغراق آمیز نیست؛مجسمه ها ، سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.به هر حال این شهر، پایتخـت لبنان است؛ کشوری که همیشه عروس، بهار و یا بهشت شرق لقب گرفته است

بهــــار بیروت از بقیه فصل ها دوست داشتنی تر است؛ روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام. تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود و از پاییز بارندگی ها شروع میشود.زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد.پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 1:30-

زبان رسمی: عربی

واحد پول: لیره لبنان (LBP)

واحد پول استفاده شده در این مطلب: دلار آمریکا (USD)

نوع برق شهری: 220 ولت/ 50 هرتز (دوشاخه‌های نوع A, B, C, D, G)

نکته: کابل‌های برق نوع A یا  B که در ولتاژ 125 ولت مجاز هستند، ممکن است کمی خطر ایمنی ایجاد کنند.

پیش شماره: (01) 961+

پلیس: 112

آمبولانس: 140

آتش نشانی: 175

جهت رانندگی: راست

فرودگاه: فرودگاه بین المللی رفیق حریری (BEY)

وضعیت آب و هوایی

بیروت به طور معمول در تمام طول سال آب و هوایی مطلوب دارد. از ماه جولای تا سپتامبر هوای این شهر کاملا داغ و شرجی می‌شود، اما دست کم در این مدت تقریبا شاهد بارش باران نخواهیم بود. بهار و پاییز این ناحیه برای اغلب مردم، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود، چرا که دمای هوا معتدل و بارش باران هم به ندرت اتفاق می‌افتد. زمستان‌ها اما به مدت طولانی شاهد ریزش باران خواهیم بود. با این وجود در این مدت هم دمای هوا چندان سرد نمی‌شود.

بهترین زمان برای رزرو هتل

در بیروت، هتل‌ها تقریبا در همه‌ی سال قیمت‌های بالایی دارند. اوج افزایش قیمت را در فصل پیک یا اوج (ماه ژوئن تا سپتامبر) و همچنین اعیاد بزرگ مذهبی تجربه خواهید کرد. در بقیه‌ی سال می‌توانید گاهی تخفیف‌های خوبی را بیابید.

 

هزینه‌‌های مرسوم

هاستل (خوابگاه)

هزینه‌ی یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی حدود 12 تا 15 دلار می‌شود.

 اقامت در هتل

هتل‌ها به خصوص در ماه‌های اوج تابستان قیمت‌هایی به مراتب بالاتر از انتظار ما دارند. البته تفرجگاه‌های ساحلی ارزانی هم وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. در هر صورت میانگین قیمت انواع هتل و تفرجگاه بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

1 ستاره          18 تا 50 دلار

2 ستاره          62 تا 129 دلار

3 ستاره          58 تا 209 دلار

4 ستاره          60 تا 231 دلار

5 ستاره           86 تا 409 دلار

لینک پکیج تور لبنان 

متوسط قیمت مواد غذایی

غذا  و نوشیدنی در بیروت قیمت‌هایی بسیار منطقی به همراه تنوع بالایی دارند، بنابراین اگر محدودیت بودجه‌ای دارید، انتخاب‌های زیادی پیش رویتان خواهد بود.

 صبحانه: اگر هتلی که در آن اقامت دارید این وعده‌ی مغذی را به رایگان ارائه نمی‌داد، می‌توانید در غذاخوری‌های محلی ارزانی مانند Mankoushé (پیتزای لبنانی) آن را میل کنید (1 تا 2/67 دلار).

ناهار : ساندویچ‌ها و کباب‌ها گزینه‌های ارزانی برای ناهار محسوب می‌شوند. با این وجود اگر به فست‌فودهای غرب علاقه دارید می‌توانید روی آن‌ها هم حساب باز کنید (2 تا 5/34 دلار).

شام : اگر می‌خواهید در رستوران‌های نشستنی توقف داشته باشید، بهتر از مکان‌های توریستی شهر اجتناب کنید تا میزان هزینه‌تان کمتر شود (3/34 تا 8/01 دلار).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود 56 و 44 دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی 

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

20 تا 27 دلار

هر 3 کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر

5.34 تا 8.01 دلار

تاکسی اشتراکی در بیروت (هر کورس)

1.34 دلار

اتوبوس در بیروت

.0.33 تا 0.67 دلار

لـبنان یــک فـــرودگـــاه بین المللی بیشتر ندارد که آن هم در جنوب بیروت واقع شده است. فرودگاه بین المللی :«رفیق حریری» تا مرکز شهر حدود 10دقیقه فاصله دارد و برای این مسیر یا بایدمینی بوس های سفید رنگ راسوار شدو یا تاکسی گرفت.بر روی درهای جلوی تاکسی های اصلی ،طرح لوگوی فرودگاه هست و تعدادی باجه تاکسی رانی هم در اطراف ترمیتال شماره یک وجود دارد که البته ممکن است کرایه بیشتری طلب کنند،در کل کرایه تاکسی در بیروت خیلی گران نیست مگر این که تاکسی تلفنی رزرو کرده باشید به خاطر ترافیک سنگین خیابان هابه خصوص در مکز شهر ، اگر برای مدت محدودی به بیروت سفر کرده اید ،پیشنهاد میکنیم به فکر اجاره ماشین نباشید به جز وقتی که بخـــــواهید در در اطراف شهر بچرخید و یا از هتل تا ساحل را رانندگی کنید که درآن صورت هــــــم فراموش نکنید بدون گواهینامه بین المللی به شما ماشین اجازه نمی دهند.

یکی از معمول ترین و به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در بیروت تاکسی های اشتراکی چهار نفره هستند که سرویس نامیده می شوند.سرویس ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند و شبیه به تاکسی های خطی ایران کار می کنند.با این حال شاید بد نباشد خـیلی از مسیرها را پیاده طی کنید وبا سبک زندگی بیروتی ها و کوچه و خیابان هایش بیشــتر آشنا شوید.

یکی از جاهایی که احتمالا تعریفش را از کسانی که بیروت سفر کرده اند شنیده اید منطقه «حریصا»ست. اینجا بهترین محل برای توریست هاست؛منطقه ای که بالای ارتــــفـاعات لبنان واقع شده و کافه ها و رستوران های آن هیچ وقت خالی نیست برای بالا رفـــــتن از صــــخره های «حریصا» بد نیست که تله کابین سواری را در لبنان تجربه کنید و یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان را ببینید .

لینک پکیج تور لبنان نوروز

گستره‌ی متنوعی از کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های هنری، بازی‌ها و رویدادهای دیگری به صورت رایگان یا ارزان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید. تنها چالش در این کار، پیدا کردن آن‌ها است. خوشبختانه بیروت تقویم فوق‌العاده جذابی دارد که می‌توانید در آن تاریخ همه‌ی رویدادهای مهم شهر را مشاهده کنید. از این طریق می‌توانید بین 10 تا 200 دلار در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

خیابانی برای همه فصول

اگراهل گالری گردی و بازدید از موزه ها باشید موزه ملی بیروت که در جنوب خــیابـان «اشرفیه»پاتوقی دوست داشتنی ساخته است اگر تصمیم دارید هرشـــــب و روزی که در لبنان هستید خوش بگذرانید و دسترسی خوبی هم به دیگر جاهای دیدنی شهر داشته باشید خیابان «اشرفیه» باوجودقیمت های بالای هتل هایش یکی ازبهترین انتخاب ها برای اقامت کردن است.

شگفتی های طبیعت

اگر دیدن شگفتی های طبیعت برای شما جذاب باشد بیروت حداقل دو تا ازمـعروف هـای آن را دارد یکی صخره های«روشه» در غرب شهر که می توان گفت نماد بیروت به حـــساب می آید.و به آن ها «عشاق» نیزمی گویند؛یکی هم غار «جعیتا»که درهجده کیلومتری شمال شهر واقع شده ، ولی برای رفتن به آن جا علاوه بر تورهای روزانه ای که برگزار می شود امکان کرایه تاکسی و یا اتوبوس هم وجود دارد غار «جعیتا» در میان کوه های زیبا قـــرار گرفته و دو طبقه است ؛غار بالا و غار پایین که برای رفتن به غار بالا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا می گذرد

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه، می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در  بیروت  خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود  12 تا 15 دلار  قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

مراکز دیدنی شهر بیروت

از مکانهای دیدنی این شهر میتوان به صخره عشاق، غار جعیتا، موزه ملی بیروت، حمام‌های رومی، کلیسای حضرت مریم (سیده لبنان) و همچنین تله کابین  اشاره کرد. همچنین میتوانید از تفریحات ساحلی مثل غواصی در دریا، همینطور پرواز با بالون در آسمان زیبای شهر بیروت لذت ببرید.

شهر شیک پوشان

بیروت امروزی مملو از فروشگاه های برندهای معروفی است که قیمت هایشان هم به خاطر اسم و رسمشان بالاست. به همین خاطر برای خرید لباس بیروت شهر شیک پوشان اســــت. با این که در بازارهای محلی و سنتی می توان لباس های ارزان قیمت هم پیدا کرد ولی کم تر مسافری پیدا می شود که یک بار سراغ فروشگاه های خیابان «حمرا» ویا مرکزخرید ?ΑΒ نرفته باشد.برای دیدن بازارهای قدیمی بیـــــروت بدنیست سری به خیابان هـــــــای «وردون» و «مارالیاس» بزنید.عطر، ادویه، پارچه و شال از سوغاتی های سنتی بیروت است

یکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا

بیروت را می توانیکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا نامید؛از لبنیات،میوه و سبزیجات تازه آن که بگذریم،غذاهای اصلی مثل کباب ها و پیش غذاهای لبنانی از خوش طعم ترین غذاهای خواهــد بود که تا به حال خورده اید با این که بیشتر رستوران های فست فود زنجیره ای دنیا زنجــــیره ای دنیا در بیروت هم شعبه دارند،شباهت ذائقه ی لبنانی ها به غذا های ایرانی و همین طور فراوانــی غذای حلال باعث شده کم تر مسافر ایرانی در این شهر سراغ فست فود های زنجیره ای را بگیرد. پیشنهادمی کنیم بیشترمراقب سلامتی تان باشید،غذاهای لبنانی آنقدرجذاب هستند که درخوردن شان زیاده روی کنید؛بهتر است آب زیاد بنوشید،پیاده روی کنید و میوه و سبزیجات را فراموش نکـنید؛ اگر با اضافه وزن به خانه برگردیدهیچ مشکلی پیش نمی آید،اما بهتراست که خاطره تان ازعروس خاورمیانه را با بیماری خراب نکنید

پول

واحد رسمی پول لبنان لیر لبنانی است و به دلیل نظام پولی این کشور تبدیل پولهای خارجی به لیر به سهولت امکان‌پذیر است. همچنین با استفاده تسهیلات بانکی این کشور می‌توان از کارتهای هوشمند اعتباری نیز استفاده نمود.

سفارت لبنان در تهران:

خیابان کریم خان، خیابان ‏ویلا، کوچه افشین، پلاک ‏‏20‏ | تلفن : 88908451

سفارت ایران در لبنان:

El Kouds, Lebanon | تلفن : 009611821230


  

96/10/7
12:15 ع

ویزای شنگن (شینگن) چیست؟

اتحادیه شینگن
اتحادیه ی شینگن موافقت نامه ای است که در سال 1985، شش کشور اروپای غربی اقدام به برداشتن مرز بین خود نمودند و از این طریق امکان تردد را بدون داشتن ویزا فراهم نمودند و در طی چند توافق دیگر کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا به آن پیوستند و در حاضر 26 کشور در اروپا از قوانین این پیمان پیروی می کنند. اسامی کشورهای عضو شینگین : ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش، سوئیس، اسپانیا، بلژیک، دانمارک، لهستان، اسلوونی، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لوکرامبورگ، مالت، هلند، بلژیک، ، سوئد ، اسلوواکی، جمهوری چک، نروژ،پرتغال، ایسلندو لیختن اشتاین. کسانی که از هر یک از کشورهای عضو شینگن , ویزای شینگن دریافت کرده اند ، بدون محدودیت می توانند به هر یک از این کشورها سفر نمایند. البته توجه داشته باشید ، ورود شما حتما بایستی از کشوری که ویزا دریافت کرده اید باشد.و خطوط هواپیمایی حتی می توانند از سوار کردن شما به هواپیما جلوگیری نمایند. ضمنا دریافت ویزای شینگن به منزله ورود شما به اتحادیه شینگن نمی باشد و افسرهای پلیس بخش مهاجرت کشورهای عضو شینگن مستقر در فرودگاها می توانند از ورود شما ممانعت به عمل آورند.به عنوان مثال سفارت فرانسه بسیار تاکید می کند که در هنگام مسافرت به آن کشور بایستی سایر مدارک از قبیل رزرو هتل، پرواز برگشت به ایران، بیمه مسافرتی،و پول نقد به اندازه کافی را داشته باشید. درخواست ویزای شیگن از هر یک از کشورهای عضو در صورتی امکانپذیز می باشد که بیشتریت زمان را در آن کشور اقامت داشته باشید، بهعنوان مثال اگرشما 8 روز در اتریش و 10 روز را در ایتالیا مقیم هستید در خواست ویزای شینگن شما تنها از سفارت ایتالیا امکان پذیر می باشد.

ویزای شینگن در 4 نوع صادر می شود :
ویزای نوع A :ویزای ترانزیت است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شینگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از شینگن گردد.
ویزای نوع B : ویزای عبور است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از شینگن بعنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری غیر شینگن برساند.
ویزای نوع C : ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان با آن وارد شینگن می شوند.
ویزای نوع D : ویزای بلندمدت است که معمولا تجار و بازرگانان از آن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال بارها به شینگن وارد و از آن خارج شوند. مدت ماندن با ویزای شینگن در هر بازه زمانی 180 روزه 90 روز می باشد و یا به عبارتی در هر 6 ماه می توانید فقط 90 روز در اتحادیه شینگن مقیم شود وچناچه اگر می خواهید بیشتر از این مدت بمانید بایستی در خواست اقامت از سفارت مربوطه نمایید.

 

شادی سفر مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی( تور لبنان  و................. ) و ویزای کانادا و ویزای شینگن می باشد 

شماره تماس :88993177-021


  

96/10/4
11:27 ص

ویزای کانادا:

همانطور که می دانید ، ویزا و یا روادید ، به حکمی اتلاق می گردد که دارندگان آن اجازه ورود به کشوری در زمان تعیین شده را دارند . این حکم که در قالب مهر و یا برچسبی در داخل گذرنامه خود نمایی می کند ، می تواند به صورت دائم یا موقت و تحت عناوین فراوانی اخذ گردد . به عنوان مثال برای اخذ ویزای کانادا ، متقاضیان می توانند از طریق تکیه بر شغل و تخصص خود ، کارآفرینی و ورود سرمایه به این کشور ، خود اشتغالی و یا بواسطه حضور خانواده خود در یکی از شهر های کانادا ، اقامت و ویزای دائم آن را اخذ نماید . راه دیگر ویزای کانادا ، ورود از مجرای اقامت موقت می باشد که این روش نیز با دلایلی نظیر سیاحت ، دیدار اقوام و خانواده ، کار و تحصیل میسر می باشد . در همین راستا ، یکی از انواع رایج ویزای کانادا ، ویزای TRV یا Temporary Resident Visa می باشد . این ویزا که حکم اقامت موقت دارندگانش در کانادا می باشد ، برای کار و تحصیل در دوره های کوتاه مدت را دارد . این ویزا که می تواند تک ورودی (   single entry) و یا چند ورودی (multiple entry) باشد ، اجازه تردد شخص مذکور در سطح کشور را در بر دارد . در ویزای کانادا تک ورودی ، این فرد حق ترک خاک کشور تا پایان دوره تحصیلش را ندارد و پس از آن ، یا کانادا را به مقصد سرزمین مادریش ترک می کند و یا اقامت دائم این کشور را با توجه به سوابق قابل قبول خود بدست می آورد . ورود و اخذ ویزای کانادا در گرو قبولی در تست های پزشکی می باشد . تست پزشکی در حالت عادی برای ایرانیان لازم نیست ، ولی در صورت سفر به کشورهای عضوء لیست سیاه پزشکی ( مانند کشورهای اروپایی که احتمال انتقال ویروس ایدز در آن ها زیاد می باشد ) در ماه های اخیر مجبور به گذراندن آن و ارائه مدارک مربوطه باشند . انگشت نگاری نیز یکی دیگر از پیشنیازهای سفر و بهره مندی از ویزای کانادا می باشد و از آنجایی که سفارت این کشور در ایران فعال نمی باشد ، هموطنان علاقه مند می توانند به سفارت کانادا در ترکیه و یا سایر سفارت خانه های این کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس مراجعه کنند .

در دهه اخیر ، برخی از کشورها ( مانند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ) به دلیل عناد دیرینه ای که با ایرانیان دارند ، به اهداف متعددی ( از جمله امکان ردیابی مسافران که عموما به تحقیر آن ها ختم می شود )  اقدام به انگشت نگاری می نمایند ؛ اما در مورد کانادا باید اذعان داشت که انگشت نگاری برای اتباع تمام کشورها انجام می پذیرد ، با این تفاوت که در کشورهای پیشرفته تر ، این اطلاعات به صورت کدهای دیجیتالی در پاسپورت های هوشمند آن ها ذخیره می گردد و در هرسفر نیازمند انجام این عمل نمی باشند و وجهه بدی از خود بجای نمی گذارد . کودکان و افراد کهن سال ، دارندگان ویزای مهاجرتی ، افراد مقیم و شهروندان کانادا ، دیپلمات ها و سیاست مدارانی که دارای پست های رسمی دولتی می باشند از انگشت نگاری معافند . در پایان لازم است در مورد VAC یا Visa Application Center نیز صحبت کنیم . این مراکز در واقع موسساتی در سراسر دنیا می باشند که وظیفه سفارت خانه ها را انجام می دهند . به عنوان مثال شرکت VFS Global ، VAC کانادا برای ایران می باشد و به دلیل عدم وجود سفارتی مابین این دو کشور ، وظیفه اخذ مدارک ، صدور ویزای کانادا و انگشت نگاری را بر عهده دارد .


  

96/10/4
11:21 ص

ویزای شینگن چیست ؟

ویزای شینگن سندی است که برای سفر به/دیدار از کشورهای منطقه شینگن از جانب مقامات مربوطه برای شخص متقاضی صادر می شود. در زیر یک نمونه از تصویر ویزای شینگن را می بینید.

 

ویزای شینگن شامل 26 کشور است

منطقه ی شینگن شامل 26 کشور است که با یکدیگر توافق کرده اند شهروندان شان آزادانه و مانند یک کشور واحد در سراسر آن مسافرت کنند. از میان 26 کشور متعهد به توافق نامه یا پیمان شینگن، 22 کشور عضو اتحادیه ی اروپا و 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) هستند.

منطقه ی شینگن اکثریت کشورهای اروپایی را به جز بریتانیا و کشورهایی نظیر رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند در بر می گیرد، که به زودی این کشورها نیز عضو شینگن خواهند شد. با این حال، کشورهایی نظیر نروژ، ایسلند، سوییس، و لیختن اشتاین عضو اتحادیه ی اروپا نیستند، ولی جزء کشورهای منطقه شینگن هستند و از مزیت مسافرت آزاد در این منطقه بهره مندند.

کشورهای عضو شینگن

در ادامه فهرست کشورهای عضو ویزای شینگن یا به عبارتی لیست کشورهای شینگن را ملاحظه می فرمایید. با کلیک بر روی نام برخی کشورهای زیر که ابر پیوند دارند می توانید وارد وب گاه سفارت آنها در ایران شوید و به اطلاعاتی بیش تر راجع به مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ، شرایط اخذ ویزای شینگن ، فرم درخواست ویزای شینگن ، هزینه ویزای شینگن ، و سایر اطلاعات مرتبط برای هر یک از این کشورها دست یابید.

  • اتریش
  • بلژیک
  • جمهوری چک
  • دانمارک
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • ایتالیا
  • لتونی
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • هلند
  • نروژ
  • لهستان
  • پرتغال
  • اسلواکی
  • اسلوونی
  • اسپانیا
  • سوئد
  • سوییس
  • لیختن اشتاین

چه کسانی به ویزای شینگن نیاز دارند؟

شهروندان کشورهای غیر عضو شینگن برای ورود به قلمروی شینگن الزاما به ویزای شینگن نیاز دارند. هرچند، موارد استثنائی نیز برای این قانون وجود دارد:زیرا برخی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند، هم چنان می توانند بدون ویزا به قلمروی شینگن وارد شوند.

مدارک لازم برای ویزای شنگن

به منظور سفر به یک یا چند کشور حوزه ی شینگن، طبق آن چه پیش تر گفته شد، باید با مراجعه به سفارت/کنسولگری های معین درخواست ویزای شینگن نمود. هرچند، مانند نحوه ی درخواست ویزا از هر کشور دیگر، داشتن برخی شرایط خاص برای پیگیری درخواست الزامی است. نسخه ی واحد از اسناد مورد نیاز به همراه برخی اطلاعات اضافه به شکل مبسوط در بخش مدارک لازم برای ویزای شینگن توضیح داده و فهرست شده اند. شما هم چنین در این پیوند و پیوندهای مربوط به سفارت خانه ها ی کشورهای عضو شینگن می توانید که در بالا آمد می توانید با شرایط اخذ ویزای شینگن آشنا شوید.

هم چنین فرم درخواست ویزای شینگن یک سند رایگان است که می توانید از داخل این پرانتز دانلود ( فرم درخواست ویزای شینگن ) کنید یا با مراجعه به ابر پیوندهای بالا مستقیما از وب گاه های سفارت خانه های کشورهای عضو شینگن دریافت کنید.

انواع ویزای شینگن

بر اساس ماهیت/اهداف سفر، انواع ویزای شینگن وجود دارد که از جانب سفارت/کنسولگری های معین صادر می شوند.

1. ویزای عادی شینگن (USV)

ویزای عادی شینگن به مثابه ی روادید یکی از کشورهای عضو منطقه ی شینگن برای حمل ونقل یا اقامت در منطقه ی مورد نظر است که برای مدت زمانی خاص و حداکثر تا 90 روز در هر دوره ی شش ماهه اعتبار دارد که از تاریخ ورود شخص به منطقه ی شینگن آغاز می شود. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته ی “ A ” ، “ B ” ، و “ C ” تقسیم می شود.

2. ویزای معتبر در منطقه ی محدود (LTV)

این نوع از ویزا به شما اجازه می دهد فقط به کشور صادرکننده ی ویزای شینگن یا در برخی موارد، به کشورهای دیگری از منطقه ی شینگن سفر کنید که نام ها آنها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشورهایی که نام شان هنگام درخواست ویزا ذکر شده اند، این گونه ی خاص ویزا برای سفر به کشورهای دیگر عضو شینگن که نامی از آنها برده نشده اند، معتبر نیست.

3. ویزای ملی

ویزای ملی دسته ی “D ” به افرادی اعطا می شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می شود که قصد دارند در دوره ی زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند که پس از پایان دوره ی مشخص باید به کشورشان بازگردند.

در این جا می توانید مطالب بیشتری را درباره ویزای شینگن بخوانید.

 

به منظور سفر به یک یا چند کشور حوزه ی شینگن اخذ ویزای شینگن ضروری است

هزینه ویزای شینگن

هنگام درخواست ویزا، هر یک از درخواست کنندگان ملزم به پرداخت هزینه ی غیرقابل استرداد برای ویزا هستند. هزینه ویزای شینگن بسته به نوع ویزا، سن درخواست کننده و برخی موارد دیگر متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن به طور معمول (به یورو)

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی 60.00 یورو
  • ویزا برای اقامت کوتاه، کم تر از 90 روز 60.00 یورو
  • ویزا برای اقامت طولانی، بیش از 90 روز 99.00 یورو

بیمه مسافرتی ویزای شینگن

شهروندان کشورهایی که برای ورود به منطقه ی شینگن ملزم به دریافت ویزا هستند، چه به صورت فردی یا گروهی یا توریستی، و چه با هدف کسب و کار ملزم به خرید بیمه مسافرتی هستند که تمام روزهای اقامت شان را در منطقه ی شینگن پوشش دهد.

این بیمه باید در سراسر قلمروی کشورهای عضو شینگن معتبر باشد و تمام دوره ی زمانی را که شخص قصد اقامت یا عبور از این منطقه را دارد، پوشش دهد. حداقل پوشش باید 30،000 یورو باشد!

شما می توانید اطلاعات بیشتری در باره بیمه با کلیک روی بیمه مسافرتی ویزای شینگن به دست آورید.

 

پرسش و پاسخ های متداول درباره ویزای شینگن :

بعد از صدور ویزا، چه مدت می توانم در منطقه ی شینگن اقامت داشته باشم؟

با توجه به نوع ویزایی که از جانب سفارت/ کنسولگری مشخص در هر یک از کشورهای عضو شینگن صادر می شود، بر اساس ماهیت سفر و دیگر مقتضیات مربوطه محدودیت های مختلفی برای هر ویزای خاص اعمال می شود. با این حال، متداول ترین نوع ویزایی که به مسافران اعطا می شود در هر دوره ی شش ماهه تا حداکثر 90 روز بعد از تاریخ ورود اعتبار دارد.

در چه صورت اجازه دارم برای ویزای شینگن درخواست بدهم؟

گرفتن ویزای شینگن مثل هر ویزای دیگری شرایط خاصی را می طلبد. هر آدمی اجازه دارد برای ویزای شینگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگهداری از خود در طول اقامت اش در منطقه ی شینگن استطاعت مالی داشته باشد.

ویزای عادی شینگن چیست؟

با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته ی “ A ” ، “ B ” ، و “ C ” تقسیم می شود.

  • دسته ی “ A ” به ویزای ترانزیت فرودگاهی گفته می شود که به دارنده ی آن اجازه می دهد بدون وارد شدن به کشورهای منطقه ی شینگن، تنها در محدوده ی بین المللی فرودگاه های این کشورها تردد کند. ویزای ترانزیت فرودگاهی برای افرادی الزامی است که از یک کشور غیر شینگن به کشور غیر شینگن دیگر مسافرت می کنند و باید در یکی از فرودگاه های کشورهای عضو شینگن هواپیمای شان را عوض کنند.
  • دسته ی “B” به ویزای ترانزیتی گفته می شود که به دارنده ی آن اجازه می دهد ظرف حداکثر پنج روز با وسیله ی نقلیه ی شخصی، اتوبوس، یا هواپیمای شخصی به مقصد یک کشور غیر شینگن از منطقه ی شینگن عبور کند.
  • دسته ی “C” به ویزای کوتاه مدتی گفته می شود که به دارنده ی آن اجازه می دهد بسته به مدت اعتبار ویزای اش، دوره ی زمانی معینی را در کشورهای عضو شینگن اقامت کند.

بلیط اینترنتی پرواز ( برنامه اینترتنی سفر پرواز ) برای درخواست ویزا چیست؟

بلیط اینترنتی پرواز سند پذیرفته شده ای در مورد برنامه ی زمانی یک پرواز خاص است که به صورت آنلاین قابل تایید است


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ